دوربین های مداربسته و دزد گیر اماکن

فروش-نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته و دزدگیر اماکن

دوربین های مداربسته و دزد گیر اماکن

فروش-نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته و دزدگیر اماکن

طراح و مجری دوریین های مدار بسته وسیستم های نظارت تصویر


با سلام خدمت تمامی بازدیدکنندگان گرامی


لطفاً به فروشگاه اینترنتی اهورا هم یه سری بزنید.

جهت ورود به فروشگاه اینترنتی ما اینجا کلیک نمایید


همه اجناس فروشگاه زیر قیمت همه جا می باشد این فرصت استثنایی رو از دست ندید.

 Ahoora Camera

ایمن گستر اهورا

 09123667756- 09351515564

طراح و مجری سیستم های نظارت تصویر 

سیستم های انالوگ و دیجیتال

DVR System

 

 

ده دلیل برای خرید دوربینهای تحت شبکه Netwok Camera

ده دلیل برای خرید دوربینهای تحت شبکه Netwok Camera


 

2. امکان power over Ethernet یا تامین برق مصرفی دوربین از طریق کابل شبکه:

پشتیبانی از این سیستم استاندارد علاوه بر کاهش هزینه های اجرایی , خرابی های ناشی ازگستردگی سیستم را به حداقل میرساند . بطوریکه استفاده از UPS مرکزی را بسیار ساده و کم هزینه می سازد . 


3. رزولوشن مگا پیکسل : 
دوربینهای آنالوگ حداکثر رزولوشنی برابر با 0.4 مگاپیکسل دارند که این امر بدلیل محدودیت تعداد خطوط (بند 1) است . در حالیکه دوربینهای تحت شبکه با رزولوشن بالای یک مگاپیکسل بسیار زیاد است . 


4. دوربینهای هوشمند : 
دوربینهای تحت شبکه توانایی تشخیص حرکت یا

5. انتقال صدا و تصویر و سیتم کنترلی دوربین : بر پایه یک کابل شبکه خواهد بود . 


6. دارا ی سیستم صدای دو طرفه جهت ضبط و پیجینگ افراد . 

 
7. امنیت انتقال تصاویر :
سدی از کلمات عبور مختلف و رمزگزاری های پیچیده و فیلتر کردن

IP و بدون در نظر گرفتن تعداد دوربین بر روی حداقل یک کابل شبکه 

 9. سیستم کاملا دیجیتال : 
در سیستم تحت شبکه تصاویر فقط یکبار دیجیتال شده وهمواره دیجیتال میمانند لذا کیفیت تصاویر بعد از انتقال به کیلومترها دورتر ثابت میماند . 


10. هزینه تمام شده کمتر :
با در نظر گرفتن قابلیت گسترش سیستم و کارایی آن و مقایسه هزینه ایجاد هر کانال تصویردر سیستم آنالوگ و دیجیتال میتوان نتیجه گرفت که در سیستمهای متوسط و بزرگ هزینه تمام شده سیستمهای تحت شبکه به نحو محسوسی کمتر خواهد بود  . 

IP های ناشناس از تصویر دوربینهای تحت شبکه محافظت میکند . علاوه بر این اطلاعاتی به تصاویر اضافه کرده که اصالت آن را به مراجع قانونی به اثبات برساند .
. زیرساخت کاملا اقتصادی وقابل انعطاف : مبنی بر  
motion detection دارند . علاوه بر این امکان مدیریت آلارم با قابلیت تنظیم حساسیت و موقعیت حرکت در تصویر نیز وجود دارد . ورودیهای I/O امکان وصل انواع سنسورهای مختلف اعم از دود و گاز را به دوربین میدهد .
 
1. پایانی بر مشکل interlace :
دوربینهای آنالوگ به دلیل محدودیت استاندارد در مورد استفاده (
PAL/NTSC ) هر تصویر را دو بار و با تاخیر زمانی اسکن میکنند که باعث افت شدید کیفیت تصاویر متحرک میشود . در مقابل دوربینهای تحت شبکه کل تصویر را در آن واحد اسکن کرده و در نهایت یک تصویر متحرک را بدون نویز و اعوجاج نشان میدهد .  

انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه

انواع دوربین های مداربسته تحت شبکه




- دوربین های مداربسته تحت شبکه 
PTZ

این دوربینهای مداربسته قابلیت حرکت افقی ، عمودی و همچنین زوم اپتیک و دیجیتال بصورت کنترل دستی و اتوماتیک دارند. در حالت کنترل دستی، یک دوربین PTZ می تواند به عنوان مثال در یک محیط فروشگاهی برای تعقیب یک فرد مورد استفاده قرار گیرد این دوربینها جعت دید مشخص دارند و فاقد امکان حرکت 360 درجه کامل هستند و برای حرکت اتوماتیک دائمی ساخته نشده اند. زوم اپتیک این دوربینها معمولا بین 18 تا 26 برابر است.

- دوربین های مداربسته دام تحت شبکه Network Dome Cameras
این دوربینهای مداربسته با دوربینهای دام ثابت مزایای مشترکی دارند، پوشش مستقل و یکپارچه دارند و نقطه دید آنها غیر قابل رویت است. در مقایسه با دوربین های PTZ یک دوربین Dome قابلیت حرکت 360 درجه پیوسته دارد و می تواند برای مدت طولانی بدون اینکه آسیبی به
چرخش و زوم کند. با دادن نقاطی به  مکانیزم حرکت داخل آن برسدعنوان پیش فرض می توان یک Guard Tour به وجود آورد که دوربین بطور پی در پی این نقاط را نمایش خواهد داد. با این کار یک دوربین دام می تواند کاربردی برابر با ده دوربین تحت شبکه ثابت داشته باشد. زوم اپتیک دوربین های دام معمولا بین 18 تا 30 برابر اپتیک است و اما زومهای بالا تر از 20 برابر در محیط خارج به دلیل لرزشهای ناشی از وزش باد غیر قابل استفاده است.

- دوربین مداربسته PTZ غیر مکانیکی

با پیشرفت روز افزون دوربینهای تحت شبکه، نوع جدیدی از این دوربینها به وجود آمده است که به دوربینهای PTZ غیرمکانیکی معروفند. با استفاده از یک سنسور چندین مگا پیکسلی امکان پوشش 140 تا 360 درجه محیط اطراف به وجود می آید. مهمترین مزیت این دوربینها استحلاک بسیار اندک و امکان PTZ فوری آنهاست. بهترین این دوربینها امروزه دارای CCD های 3 مگاپیکسلی است



کابل های انتقال صدا و تصویر

هر کابل همونطور که می دونید 3 قسمت داره یکی قسمت انتفال یا رسانه به قول انگلیسیها conductor یکی روکش یا shield یکی هم connector یا بخش اتصال
قسمت رسانه در واقع می تونه نقش آنتن رادیو رو هم بازی کنه و امواج رادیویی RFI و همینطورالکترو مغناطیس رو جذب میکنه اگه دیده باشید بعضیها به آنتن رادیو یا تلوزیون قابل حمل یه تیکه سیم به عنوان آنتن اضافه می کنن تا بهتر بگیره این یه فابلیت هست ولی در واقع برای استفاده این کابل در انتقال ویدئو یا صدا باعث مزاحمت و ایجاد نویز میشه راه حلی که تا حالا ازش استفاده میشه برای جلوگیری از نویز مزاحم استفاده از شیلد یا روکش هست که می تونه جلوی این نویز رو بگیره و کیفیت و نوع شیلد یا روکش در این مورد موثر هست.



کابل صدای آنالوگ :


رایج ترین نوع کابل صدا RCA یا همون فیشهایی که در همه دستگاههای A/V وجود داره و به عنوان کابل صدا می شناسیم که با رنگ قرمز و سفید معمولا مشخص میشه .

کابل صدای دیجیتال  :


این نوع جدید کابل صدا که به دو گروه اپتیکال(نوری) و کواکسیال (مثال کواکسیال کابل آنتن) این نوع کابلها سیگنال صدا رو به عنوان پالس نوری ارسال میکنن نوع اپتیکال SPDIF که در پشت دستگاه یه ورودی یا خروجی مربع شکل داره:


و نوع کواکسیل ظاهرش کاملا شبیه به کابل صدای آنالوگ هست ولی با کابل قوی تر و انتقال دیجیتال صدا وتفاوت عمده دیگه اینکه یک کابل دیجیتال برای انتقال صدابا کیفیت بالا در کانال هالی مختلف کافیه ولی در آنالوگ حداقل از دو کابل استفاده میشه این لینک نمونه عکس هست:



پس اگه یه وقت دستگاه شما حتی کارت صدای کامپیوتر این فیش خروجی رو داشت می تونید ازش به عنوان یه خروجی دیجیتال با کیفیت بالا با یه کابل استفاده کنید. برای ساختنش هم به مقدار لازم کابل کواکسیال یا انتن با کیفیت خوب دارای شیلد آلومینیوم و قطر مغزی مناسب و تعداد رشته های زیاد انتخاب کنید و یک هویه لحیم کاری و از این نوع فیش با جنس خوب تو بازار هر عدد 300 تومن یا کمتر هست:



در ضمن طرف دیگه این کابل رو به ورودی دیجیتال پخش کننده صدا بزنید.

کابلهای انتقال تصویر یا ویدئو :


برای انتقال تصویر کابلهای مختلفی هست و روشهای زیادی ولی بیشتر از این موارد استفاده میشه:

کابل انتن معمولی یا کواکسیال که به نوع F مشهور هسنتد .

کابل ویدئو معمولی که به کامپوزیت معروفه و رایج ترین در دستگاههای مختلف هست و معمولا به رنگ زرد هست و سیم معمولی مثل سیم انتقال صدا براش کافیه

کابل S-Video که از 4 کانتکور برای انتقال تصویر استفاده میکنه در این کابل رنگ و درخشندگی تصویر به طور جدا ارسال میشه و کیفیت تصویر بهتری از کامپوزیت داره .

کابل کامپوننت که در بیشتر DVD پلیر ها دیده میشه و از سه بخش کابل تشکیل شده که تصویر دیجیتال رو با جزئیات و دقت رنگ بهتری از کابل آنتن و کامپوزیت و حتی S-Video انتقال میده این کار رو با تقسیم تصویر به سه کانال و ارسال جداگانه هر کانال به گیرنده انجام میده. وبر خلاف کابلهای قبلی که اشاره کردم میتونه تصاویر با کیفیت بالا روHD  پشتیبانه کنه یعنی تصاویر با کیفیت بالا رو هم میتونه انتقال بده البته نه به صورت استاندارد.



Digital Visual Interface :


کابل یا سیستم انتقال تصویر بعد DVI هست که در مانیتورهای LCD (نه در تلویزونهای ال سی دی) و کارتهای گرافیک بهش زیاد برخورید این کابل قابلیت انتقال تصویر با کیفیت بالا رو به صورت استاندارد داره و HD رو با بالاترین کیفیت انتقال میده

یعنی1080P


البته اگر این رو با تبدیل به خروجی مانیتور آنالوگ تبدیل کنید دیگه DVI نیست .

در حال حاضر دو تکنولوژی تصویری قابلیت انتقال استاندارد تصویر با کیفیت بالا رو دارن یکی DVI که در با لا اشاره شد دیگری HDMI که بهش می پردازیم .


تصاویر HD یا High-Definition Multimedia Interface


رایج ترین راه برای انتقال تصاویر با کیفیت بالا و استاندارد استفاده از کابل اچ دی هست که فرق اصلیش با dvi اینه که همزمان صدا رو هم به صورت دیجیتال انتقال میده .





iLink یا IEEE1394  :


این پورت برای انتقال ویدئو از دوربینهای فیلم برداری استفاده میشه و یکی از معدود سیستمهایی هست که می تونه تصاویر رو به صورت فول موشن انتقال بده .