دوربین های مداربسته و دزد گیر اماکن

فروش-نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته و دزدگیر اماکن

دوربین های مداربسته و دزد گیر اماکن

فروش-نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته و دزدگیر اماکن

کابل های انتقال صدا و تصویر

هر کابل همونطور که می دونید 3 قسمت داره یکی قسمت انتفال یا رسانه به قول انگلیسیها conductor یکی روکش یا shield یکی هم connector یا بخش اتصال
قسمت رسانه در واقع می تونه نقش آنتن رادیو رو هم بازی کنه و امواج رادیویی RFI و همینطورالکترو مغناطیس رو جذب میکنه اگه دیده باشید بعضیها به آنتن رادیو یا تلوزیون قابل حمل یه تیکه سیم به عنوان آنتن اضافه می کنن تا بهتر بگیره این یه فابلیت هست ولی در واقع برای استفاده این کابل در انتقال ویدئو یا صدا باعث مزاحمت و ایجاد نویز میشه راه حلی که تا حالا ازش استفاده میشه برای جلوگیری از نویز مزاحم استفاده از شیلد یا روکش هست که می تونه جلوی این نویز رو بگیره و کیفیت و نوع شیلد یا روکش در این مورد موثر هست.



کابل صدای آنالوگ :


رایج ترین نوع کابل صدا RCA یا همون فیشهایی که در همه دستگاههای A/V وجود داره و به عنوان کابل صدا می شناسیم که با رنگ قرمز و سفید معمولا مشخص میشه .

کابل صدای دیجیتال  :


این نوع جدید کابل صدا که به دو گروه اپتیکال(نوری) و کواکسیال (مثال کواکسیال کابل آنتن) این نوع کابلها سیگنال صدا رو به عنوان پالس نوری ارسال میکنن نوع اپتیکال SPDIF که در پشت دستگاه یه ورودی یا خروجی مربع شکل داره:


و نوع کواکسیل ظاهرش کاملا شبیه به کابل صدای آنالوگ هست ولی با کابل قوی تر و انتقال دیجیتال صدا وتفاوت عمده دیگه اینکه یک کابل دیجیتال برای انتقال صدابا کیفیت بالا در کانال هالی مختلف کافیه ولی در آنالوگ حداقل از دو کابل استفاده میشه این لینک نمونه عکس هست:



پس اگه یه وقت دستگاه شما حتی کارت صدای کامپیوتر این فیش خروجی رو داشت می تونید ازش به عنوان یه خروجی دیجیتال با کیفیت بالا با یه کابل استفاده کنید. برای ساختنش هم به مقدار لازم کابل کواکسیال یا انتن با کیفیت خوب دارای شیلد آلومینیوم و قطر مغزی مناسب و تعداد رشته های زیاد انتخاب کنید و یک هویه لحیم کاری و از این نوع فیش با جنس خوب تو بازار هر عدد 300 تومن یا کمتر هست:



در ضمن طرف دیگه این کابل رو به ورودی دیجیتال پخش کننده صدا بزنید.

کابلهای انتقال تصویر یا ویدئو :


برای انتقال تصویر کابلهای مختلفی هست و روشهای زیادی ولی بیشتر از این موارد استفاده میشه:

کابل انتن معمولی یا کواکسیال که به نوع F مشهور هسنتد .

کابل ویدئو معمولی که به کامپوزیت معروفه و رایج ترین در دستگاههای مختلف هست و معمولا به رنگ زرد هست و سیم معمولی مثل سیم انتقال صدا براش کافیه

کابل S-Video که از 4 کانتکور برای انتقال تصویر استفاده میکنه در این کابل رنگ و درخشندگی تصویر به طور جدا ارسال میشه و کیفیت تصویر بهتری از کامپوزیت داره .

کابل کامپوننت که در بیشتر DVD پلیر ها دیده میشه و از سه بخش کابل تشکیل شده که تصویر دیجیتال رو با جزئیات و دقت رنگ بهتری از کابل آنتن و کامپوزیت و حتی S-Video انتقال میده این کار رو با تقسیم تصویر به سه کانال و ارسال جداگانه هر کانال به گیرنده انجام میده. وبر خلاف کابلهای قبلی که اشاره کردم میتونه تصاویر با کیفیت بالا روHD  پشتیبانه کنه یعنی تصاویر با کیفیت بالا رو هم میتونه انتقال بده البته نه به صورت استاندارد.



Digital Visual Interface :


کابل یا سیستم انتقال تصویر بعد DVI هست که در مانیتورهای LCD (نه در تلویزونهای ال سی دی) و کارتهای گرافیک بهش زیاد برخورید این کابل قابلیت انتقال تصویر با کیفیت بالا رو به صورت استاندارد داره و HD رو با بالاترین کیفیت انتقال میده

یعنی1080P


البته اگر این رو با تبدیل به خروجی مانیتور آنالوگ تبدیل کنید دیگه DVI نیست .

در حال حاضر دو تکنولوژی تصویری قابلیت انتقال استاندارد تصویر با کیفیت بالا رو دارن یکی DVI که در با لا اشاره شد دیگری HDMI که بهش می پردازیم .


تصاویر HD یا High-Definition Multimedia Interface


رایج ترین راه برای انتقال تصاویر با کیفیت بالا و استاندارد استفاده از کابل اچ دی هست که فرق اصلیش با dvi اینه که همزمان صدا رو هم به صورت دیجیتال انتقال میده .





iLink یا IEEE1394  :


این پورت برای انتقال ویدئو از دوربینهای فیلم برداری استفاده میشه و یکی از معدود سیستمهایی هست که می تونه تصاویر رو به صورت فول موشن انتقال بده .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد